مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 15:272022-02-08اقتصادي

احداث بخش بخار نیروگاه هرمز  با سرمایه آلمانی ها


رییس هیات مدیره شرکت توسعه برق غدیر از مبادله قرارداد احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز خبر داد و گفت: این پروژه از طریق تامین مالی کشور آلمان اجرا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متولی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز به ظرفیت نامی 235 مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، بندرعباس در زمینی به مساحت 16 هکتار احداث شده گفت: هدف از احداث آن تامین برق پایدار در جنوب کشور و همچنین تامین برق صنایع متعدد مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بوده است.

وی افزود: این نیروگاه پس از نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی قشم، دومین نیروگاه شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر از لحاظ ظرفیت در هرمزگان است.

بخش گاز نیروگاه شامل یگ توربین گازی به ظرفیت نامی 160 مگاوات است و از آذر 1397 وارد مدار شده است اما با اعمال تحریمهای بین المللی احداث بخش بخار آن متوقف شده بود.

وی اظهار کرد: با این حال با توجه به شرایط خاص کشور در مصرف و تولید انرژی برق و همچنین استقرار صنایع متعدد استراژی از جمله صنایع فولادی و آلمونییوم در مجاورت ساختگاه نیروگاه داخل منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس پس از مذاکرات متعدد و فشرده نسبت به انتخاب پیمانکار برای از سرگیری احداث بخش بخار نیروگاه هرمز اقدام کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث بخش بخار نیروگاه هرمز  با سرمایه آلمانی ها

احداث بخش بخار نیروگاه هرمز  با سرمایه آلمانی ها